31 Temmuz 2010 Cumartesi

Kitap,tatiL vs..

"Masumiyet biLe masum değiL artık. ."
Uzun zamandır kitap okuyamamaktan yakınmaktaydım.Bütün bir yıL boyunca kitap okuyabileceğim günlerin hayalini kurmuş olsamda.Bir türLü kitap okumaya başLayamadım.Başladıklarımında çoğunu yarıda bıraktım.Kendime küçük bir liste yapmıştım yıL içinde ordan burdan duyduğum,okumayı düşündüğüm kitapları.Lakin hiçbirini alıp okuma zahmetinde bulunamadım.Yani iki gün öncesine kadar böyle idi.İki gün önce gittiğim bir kitapçıdan,kitap listemin sonlarında bulunan ve esasen pek okumayıda düşünmediğim bir kitabı alıverdim.(:

Canan TAN "Aşkın SanaL Halleri".Canan Tan'ın bu zamana kadar yayınlanan dört romanınıda okudum.Ve okuduğum zamanda yani o zamanki düşünce yapımla beğendiğimide inkar edemem.Hele ilk okuduğum kitabının anısı büyük.Şiiri ve özeLLiklede Nazım hikmet şiirleriyle tanışmama vesile olmuştur.Fakat yinede uzun zamandır kitaplarını okumayı düşünmemekteydim.Canan Tan'a kasıtlı olan bir durum değil tabi.Klasik aşk romanı vs.. gibi kitapları okumanın bir getirisi olmadığını düşünmekteyim.esasen.Dizi film izlemek gibi bişey bence.Tabi tartışılır.

Vakti zamanında okulda da tartışmıştık bunu."Dizi-filmde izlemeyelim o zaman,herşeyden bilgi felan almaksa amaç haz veren hiç birşeyi yapmayalım" gibi bişey demişti biri.Felan fistan o da onun fikridir.Ben onu kastetmemiştim ama açıklıyamıycam şimdi.Birde şey vardı geçen yıl mı ne İtü ya da İhl sözlükte bir başlık açılmıştı."roman okuyup kitap okudum diyenler mi" öle birşeydi.Bu da farklı bi bakış açısı tabi o kadar da değil ama neyse.

Kitaba dönmek gerekirse;okurken gerçekten zevk aldım.Beğendim diyebilirim.Hoşuma gitmeyen bazı noktalar mevcuttu.Onlarada düşünce yapısı,bakış açısı farkı diyelim
.Kısaca bahsetmek gerekirse kitaptan.30 İle 60 yaş arasındaki saygın bir mesleğe ve mutlu sayılabilecek bir evliliğe sahip olan kimselerin
.Sırf heyecan ve macera amaçlı ,farklı kimliklerle başkalarının duygularıyla nasıl oynadıklarını.Birbirlerini nasıl keklediklerini,yani kandırdıklarını
anlatıyor.
Tabi tersi duruMlarda mevcut.İlk başladığımda kitabın tek bir olay örgüsü etrafında gelişeceğini düşünsemde,öyle olmadı.

.Kitapta,farklı bölümlerde farklı karakterler ele alınmış.Yani olaylar kısa keşilmiş,hemen sonuca bağlanmış.Esasen bu benim aklımda birçok soru işareti bıraktı.Faraza;en çok etkilendiğim 48 yaşındaki ünlü senarist ile Alpay bir daha görüşmediler mi..? Çocuk piskopat mıydı..? Gerçekten seviyo muydu?
Ya da ölmüş kocasının sanal oratamda kendisi aldatığını öğrenen kadın intikamını aldı mı felan filan( eminin Canan TAN yazımı okuduktan sonra bu suallere tek tek cevap vericektir.xd )


Yine şiirler ve şairlerin hayatına kısaca dokunuşlar vardı çok hoştu.(:

Güzel bir kitaptı.Ve konuydu.Daha yazıLası çok şey var kitap ve konuyla ilgili ama çok uzattım diye düşünüyorum.Sonuç olaraktan;

Bu kitabı bana hatırlatan,okumama vesile olan ve kitap okuma şevkimin geri geLmesini sağLyan blog'a saygıLar efendim:D

Yine bir gülnihaL
ALdı bu gönlümü
Sim ten
Gonca fem
bidebeL o güzeL...(:

4 yorum:

sanaL-aşık dedi ki...

Sevgiler Münzevi Kişilik,sevgiler:))

Canan Tan dedi ki...

Ahh tatlım bende bu yazını bekliyordum.Hemen sorularına yanıt vermek isterim.Alpay iyi çocuk yani.Evlendiler o kadınla.:)
Diğer sorularını yüzyüze buluşmamızda konuşuruz artık.Kitaplarımı oku hep.Tekrar teşekkür etmekteyim yazı için..asd.d

Münzevi Kişilik dedi ki...

SaygıLar tekrardan sanaL-aşık..(:

Münzevi Kişilik dedi ki...

Canan Tan mı.?:d

dkfdhgmhdfkmfs:D:D koptum.xD Saf ve temiz duygularımlan oynamayın bi kerem.Şöyle ki Canan Tancığım,bana hep"sedacığım"der.Yersiz hitaplardan hoşlanmaz:P:d Siz o olmazsınız.

Siz oLsa oLsa uzun zamandır bloguma uğramayan hayırsız,kaçak abLacık olmalısınız..(:
Yanılıyor muyum madam..?:D